Friday, June 24

Midsommarafton Kallhäll 2011


Eftersom det är svensk Midsommar så tänker jag skriva detta på svenska. If you want to understand this use Google translation.

Jag heter John och jag är bror till Peter, farbror till Ethan och Hudson. Svåger till Shaena, Son till Stefan. Nu sitter vi här i familjen Harrison-Helins lägenhet i Kallhäll i Järfälla kommun. Vi har ätit klassisk midsommarmat precis som man gör på midsommar i landet lagom. Ikväll så har jag slagit personligt rekord i att hålla en ung människa. Två dagar är Mr Hudson. Vi kom bra överens han och jag. Jag är helt övertygad om att vi kommer att vi kommer att ha intressanta konversationer framöver.

Ethan som i skrivande stund ligger på rygg med nyborstade tänder och en vällingflaska i munnen, han verkar känna sig lite konfunderad över vad som händer, nu när det har kommit en till person som folk verkar bry sig om. Han får inte all uppmärksamhet. Han gick fram till Hudsons knyte på soffan, tittade en stund utan att säga ett ord eller ett ljud. Sedan gick han sitt rum för att dra ut sitt stora täcke och göra ett likadant knyte i soffan bredvid Hudson. Snart två år är han och han vet redan att det inte finns någon anledning till att inte ha det lika bra som någon annan, det är bara att skapa sig förutsättningarna.

Jag tog med mig lax och matjessill, makrill mm till detta kalas. Jag hade en viss osäkerhet om hur detta skulle mottas av Michelle som är på besök från Kanada och av Shaena som dock verkar ha blivit någorlunda acklimatiserad i den svenska matkulturen. Det var visst succé.

Nej nu tror jag att jag fortsätter och sippa på min Whiskey som jag har fått under min näsa och tar någon klunk kaffe då och då. Jag hoppas att ni har det lika fint som jag och att ni har en fortsatt trevlig afton eller en skön bakis dag, om ni läser detta imorgon.

No comments:

Post a Comment

Hey, don't be shy... drop us a line!